Εργαστήριο δημιουργικής απασχόλησης για παιδιά

Εργαστήριο δημιουργικής απασχόλησης για παιδιά

Από Νοέμβριος 14, 2014 18:35 εώς Νοέμβριος 14, 2014 20:35

Τοποθεσία Παιδικό Μουσείο Θεσσαλονίκης Grigoriou Lampraki ke Kleanthous, Thessaloniki 543 51, Greece

paidikomouseio@gmail.com

2310913047

Βαθμολογία:

Η γνώση της ζωγραφικής ωφελεί τους μαθητές γιατί καλλιεργεί συνολικά το άτομο, αναπτύσσοντας σταδιακά ικανότητες ανάγνωσης γραφής και φυσικά σχεδιαστικές ικανότητες, ενώ ταυτόχρονα βελτιώνει τη διαίσθηση, το συλλογισμό, τη φαντασία και την επιδεξιότητα σε όλες τις μορφές έκφρασης και επικοινωνίας.

Οι μαθητές αναπτύσσουν καλύτερα την ικανότητά τους να κατανοήσουν τον κόσμο τους όταν μαθαίνουν μέσω των τεχνών.

Καθώς δημιουργούν, μαθαίνουν πώς να εκφράζονται και να επικοινωνούν με τους άλλους.

Στο συγκεκριμένο μάθημα, τα παιδιά προσεγγίζουν με βιωματικό τρόπο έννοιες και γεγονοτα της Ιστορίας της Τέχνης και εξοικειώνονται με τη ζωή και το έργο των εκπροσώπων κάθε καλλιτεχνικού ρεύματος.

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε:
- Παιδιά ηλικίας 4-7 ετών.
- Παιδιά ηλικίας 8-12ετών.

ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
Πολύτιμες γνώσεις και εξοικείωση με όλα τα υλικά και τις τεχνικές.

ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι να επιτρέψει σε παιδιά διαφορετικών ηλικιών να γνωρίσουν διαδραστικά την Ιστορία της Τέχνης διαφορετικών περιόδων και καλλιτεχνών, τις ειδικές τεχνικές τους, τα θέματα των πινάκων τους και τη γενικότερη επίδραση τους σε κάθε περίοδο της Ιστορίας της Τέχνης.
Επίσης, καλλιεργεί ικανότητες σχεδίου και ζωγραφικής και δίνει στα παιδιά τη δυνατότητα να προσεγγίσουν την τέχνη και να γνωρίσουν τον υπέροχο κόσμο της. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει διαπολιτισμικό χαρακτήρα, καθώς εμπεριέχει καλλιτέχνες απ’ όλο τον κόσμο και παρουσιάζει διαφορετικούς πολιτισμούς, αξίες και ιδεώδη.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΜΑΘΑΙΝΩ – ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ
Κύριος στόχος αυτού του εργαστηρίου είναι να εμφυσήσει στο παιδί την αγάπη για την τέχνη και την δημιουργική εκφραση. Η γνώση και η επαφή με την τέχνη στη σημερινή εποχή , ο μαγικός κόσμος όπου μας ταξιδεύει και οι γνώσεις που μας προσφέρει συμβάλλει στο να αναπτύξουμε τις ηθικές μας αξίες . Βάζοντας λοιπόν το παιδί στον πρωταγωνιστικό ρόλο του καλλιτέχνη – δημιουργού, οδηγούμε το παιδί στο να απελευθερώσει την φαντασία του μέσω της κατασκευής του ίδιου του έργου(ζωγραφική-κατασκευές κτλ.).

ΠΑΙΧΝΙΔΙ - ΦΑΝΤΑΣΙΑ - ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Η φαντασία των παιδιών δε μπορεί να περιοριστεί σε συντηρητικά μοτίβα εκπαιδευσης, γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο θα επικεντρώσουμε τη ‘’δυναμική’’ του μαθήματος στο παιχνίδι. Έτσι μέσα από την παρατήρηση και τον πειραματισμό, θα δημιουργήσουν κατασκευές, χειροτεχνίες και κολάζ, συνδυάζοντας το παιχνίδι με την απόκτηση των απαραίτητων τεχνικών γνώσεων (ελεύθερο σχέδιο, φως, σκιά, χρώματα), ώστε να μπορέσουν να εκφρασθούν δημιουργικά.
Το εργαστήριο αυτό προτείνει και νέους, δημιουργικούς τρόπους για την αξιοποίηση και επαναχρησιμοποίηση κυρίως ανακυκλώσιμων υλικών. Τα παιδιά προτρέπονται να χρησιμοποιήσουν ευτελή και μη, υλικά, (π.χ. κάθε λογής άχρηστο υλικό, όπως παλιές εφημερίδες, άδεια πλαστικά μπουκάλια ή τάπες μεταμορφώνεται σε διάσημο πίνακα, όπως τα "Ηλιοτρόπια" του Van Gogh). για να δημιουργήσουν έργα τέχνης (αντίγραφα) διάσημων καλλιτεχνών, ''ανακυκλώνοντας'' έτσι και το ίδιο το έργο, ενώ παράλληλα διδάσκονται ιστορία τέχνης (εικαστικά κινήματα, μεγάλες προσωπικότητες της ζωγραφικής και της γλυπτικής).

ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ολοι γνωρίζουν ποσο σημαντική είναι η συμμετοχή ενός παιδιού σε μια ομαδική δραστηριότητα. Παιχνίδια με ρόλους , ειδικά μελετημένες κάρτες (πίνακες – λέξεις- χρώματα - σχήματα) και ομαδικές γιγαντο-κατασκευές θα βοηθήσουν το παιδί να αναπτύξει το πνεύμα συνεργασίας και την επικοινωνία του.

ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ

  1. Τα παιδιά αναπτύσσουν κριτική σκέψη απέναντι σε έργα τέχνης (πίνακες ζωγραφικής).
  2. Κάθε έργο των παιδιών αποτυπώνει τον τρόπο που βίωσε ο μαθητής τη διαδικασία δημιουργίας του πίνακα σε μια συγκεκριμένη στιγμή, και αυτή είναι άλλωστε η ομορφιά των καλών τεχνών.
  3. Κάθε πίνακας των παιδιών παραμένει μοναδικός και εντελώς διαφορετικός από εκείνους των συμμαθητών τους και αυτό δίνει πολύπλευρη διάσταση στο πρόγραμμα.
  4. Οι ικανότητες αισθητικής ανάπτυξης, αφήγησης και στοχασμού που χρησιμοποιούν οι τέχνες, βοηθούν τα παιδιά να αναπτύξουν νέες μορφές γλώσσας, να εκφράσουν τη γνώση τους και να χρησιμοποιήσουν το πρόγραμμα για να αποκτήσουν νέα ερεθίσματα.
  5. Πολλές βασικές ακαδημαϊκές ικανότητες μπορούν να ερευνηθούν, να κατανοηθούν και να εφαρμοστούν αν διδαχθούν σε σχέση με μια δραστηριότητα τέχνης.
  6. Η σχέση μεταξύ του «βλέπω, λέω και σχεδιάζω» Το δημιουργικό ερέθισμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δημιουργήσει την κατάλληλη ατμόσφαιρα προκειμένου η μάθηση να είναι διασκέδαση.

Επιλογικά, το συγκεκριμένο πρόγραμμα πέρα από την δημιουργική έκφραση, θα βοηθήσει τους μαθητές να αναπτύξουν καλλιτεχνική ορολογία, να εμπλουτίσουν τη γνώση τους με στοιχεία γύρω από τη ζωή των καλλιτεχνών και θα ενισχύσει την ικανότητα απομνημόνευσης πληροφοριών.


2014-11-14 18:35:34
2014-11-14 20:35:34

Ενημερωτικό Δελτίο

Πατήστε "Εγγραφή" και εισάγετε το e-mail σας για να λαμβάνετε αυτόματες ενημερώσεις για νέα και εκδηλώσεις του Π.Μ.Θ.

Μέλος του
icom

Η ιστοσελίδα υλοποιήθηκε με τη συνεργασία:
Invent City College

facebook icon instagram